Modelling of the key areas of Positive Organizational Potential as a manifestation of positive management paradigm operationalization
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Barney, J. B. (1997). Gaining and Sustaining Competitive Advantage. New York: Addison Wesley Publishing Company Inc.
Barney, J. B., & Clark D. N. (2007). Resource-Based Theory. Creating and Sustaining Competitive Advantage. New York Oxford University Press.
Blowfield, M., & Murray A. (2008). Corporate Responsibility. A Critical Introduction. New York: Oxford University Press.
Denison, D. R. (1996). What is the Difference Between Organizational Culture and Organizational Climate? A Native’s Point of View on a Decade of Paradigm Wars. The Academy of Management Review, 21(3).
Glińska-Neweś, A. (2010). Pozytywny Klimat Organizacji jako pożądany efekt Pozytywnego Potencjału Organizacji. In M. J. Stankiewicz (Ed.), Pozytywny Potencjał Organizacji. Wstęp do użytecznej teorii zarządzania. Toruń: Dom Organizatora.
Hawkins, D. E. (2006). Corporate Social Responsibility. Balancing Tomorrow’s Sustainability and Today’s Profitability. New York : Palgrave MacmillaN.
Huy, Q. N. (2011). How Middle Manager’s Group-Focus Emotions and Social Identities Influence Strategy Implementation. Strategic Management Journal, 32.
Jeżak, J. (2010). Ład korporacyjny. Doświadczenia światowe oraz kierunki rozwoju, Warszawa: Wyd. C. H. Beck.
Kalińska, M. (2010). Pozytywny Klimat Organizacji jako pożądany efekt Pozytywnego Potencjału Organizacji. In M. J. Stankiewicz (Ed.), Pozytywny Potencjał Organizacji. Wstęp do użytecznej teorii zarządzania (pp. 110-138). Toruń: Dom Organizatora.
Kase, R., Paauwe J., & Zupan, N. (2009). Interpersonal Relations and Intrafirm Knowledge Transfer in Knowledge-Intensive Firms: A Social Network Perspective. Human Resource Management, 48(4).
Michaels, E., Handfield-Jones, H., & Axelrod, B. (2011). The War of Talent, Boston: Harvard Business School Press.
Rokita, J. (Ed.). (2011). Nauki o zarządzaniu wobec nieprzewidywalności i złożoności zmian. Katowice: Wyd. GWSH im. Wojciecha Korfantego.
Neeley, T. (2012). Global Business Speaks English. Why You Need a Language Strategy Now?. Harvard Business Review.
Penrose, E. T. (1959). The Theory of the Growth of the Firm. New York: John Wiley & Sons.
Stankiewicz, M. J. (Ed.). (2013). Positive Management. Managing the Key Areas of Positive Organisational Potential for Company Success. Toruń: Dom Organizatora.
Cameron, K. S., Dutton, J. E., Quinn R. E., & Berrett-Koehler. (Eds.). (2003). Positive Organizational Scholarships: Fundations of a New Discipline. San Francisco.
Stankiewicz, M. J. (Ed.). (2010). Pozytywny Potencjał Organizacji. Wstęp do użytecznej teorii zarządzania. Toruń: Dom Organizatora.
Stankiewicz, M. J. (2005). Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji (2nd ed.). Toruń: Dom Organizatora.
Sztompka, P. (2007). Zaufanie – fundament społeczeństwa. Kraków: Wyd. Znak.
Zieleniewski, J. (1969). Organizacja i zarządzanie. Warszawa: PWN.
Barney, J. B. (1997). Gaining and Sustaining Competitive Advantage. New York: Addison Wesley Publishing Company Inc.
DOI: https://doi.org/10.19197/tbr.v14i1.15
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Print ISSN: 1643-8175, Online ISSN: 2451-0955, DOI prefix: 10.19197, Principal Contact: tbr@wsb.torun.pl